Interactieve bureaus: adverteerders blijven achter

Volgens de interactieve marketingbureaus groeien de online-marketingbudgetten bij hun klanten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar dat betekent niet dat de adverteerders bovenop de internetontwikkelingen zitten. Wel leggen adverteerders steeds complexere opdrachten bij de bureaus neer, zo zegt een meerderheid van de respondenten in een rondvraag van Tijdschrift voor Marketing onder interactieve marketingbureaus in Nederland.

De interactieve marketingbureaus kregen een aantal vragen over de ontwikkeling van hun vakgebied voorgeschoteld.

Op de vraag 'Welke ontwikkelingen in online media en online adverteren zie je' noemden de meeste respondenten met name de opkomst van social networks, mobile marketing en toenemende interesse voor analytics.

Adverteerders zullen ?indien ze gebruik willen maken van deze middelen- een stuk relevanter in hun communicatie moeten zijn. Betere kennis van de doelgroep en hun online activiteiten is daarbij nodig, aldus de bureaus.

Op de vraag 'Wie is de beste online adverteerder?', noemen de meeste bureaus Albert Heijn, gevolgd door Heineken en Volkswagen.

Het hele artikel, aangevuld met een uitgebreid overzicht van de Nederlandse interactieve marketingbureaus, staat in het van Tijdschrift voor Marketing, dat deze week op de mat valt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie