eMarketer zegt in een analyse dat 34.6 miljoen Amerikanen in 2013 ten minste eenmaal per maand bezig waren op Instagram. 30,8 miljoen Amerikanen gebruikten in dezelfde periode de mobiele app van Twitter.
Twitter loopt op mobiel vlak dus achter op Instagram, ook al trok Twitter een iets grotere proportie internetgebruikers in totaal: 17,6 procent versus 16,1 procent voor Instagram.
Het percentage smartphone-Twitteraars zal de komende jaren groeien, van 21,3 procent in 2013 naar 25,7 procent in 2018 . zo voorspelt eMarketer. Lijkt een bescheiden groei, maar het betekent wel bijna een verdubbeling van het aantal gebruikers van 30,8 miljoen in 2013 tot 56,5 miljoen in 2018.
Gebruikers van Twitter zijn gemiddeld wat ouder dan Instagram-gebruikers, dat met name populair is onder millennials en generatie X-gebruikers: 69 procent bevindt zich in de leeftijdscategorie 18-44.
eMarketer vond dat vooral vrouwen Instagram gebruikten in 2013, maar het aandeel mannen groeit. De verwachting is dat het aandeel vrouwen op 55 procent ligt in 2016.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!