Influentials, het twee jaar geleden opgerichte influencer marketingplatform, is van plan om met een white label oplossing te komen, die ervoor moet zorgen dat het bedrijven van influencer marketing transparanter wordt. De software moet het makkelijker in inzichtelijker maken om influencers uit te betalen.
Oprichter Jolique Möller stelt vast dat er bij grote bedrijven (Unilever voorop), een schoonmaakronde is geweest waarbij banden met influencers die volgers kopen verbroken zijn. Zij zegt met haar bureau Influentials al twee jaar bezig te zijn om met de juiste ethische waarde een online oplossing te maken waarbij bedrijven en bureaus makkelijk influencers aan zich kunnen binden. Een oplossing die bovendien optimaal inzicht biedt in statistieken en resultaten.
Launching customer
Möller is gestart met een crowdfunding-actie om geld op te halen voor de tool te optimaliseren, op te schalen en die white label-oplossing te bouwen, die te gebruiken is door andere pr-, communicatie- en reclamebureaus. Bureaus kunnen daarmee in hun eigen netwerkomgeving campagnes beheren. PR Bureau Glasnost heeft zich aangemeld als launching customer van het product. Oprichter en eigenaar Wouter Glaser denkt dat de tool transparantie kan brengen in de wereld van native advertising.
Influentials heeft al ruim 120 duizend euro funding op zak en wil met de crowdfunding campagne tot een bedrag van 2,5 ton komen.
Groet
Klaas Joosten
LinkPizza