Door te investeren in het monetisation platform wil Improve Digital met name uitbreiden in sterk groeiende sectoren zoals video. Daarnaast verwacht het bedrijf snellere geografische groei doordat het uitgevers op lokaal niveau kan ondersteunen.
Het investeringsprogramma is een reactie op de snelle groei van programmatic trading in Europa. Volgens een schatting van Magna Global zal in 2017 zo'n 83% van de uitgaven voor display advertising ‘programmatic’ worden verhandeld.
Improve Digital, eigendom van Swisscom, is naar eigen zeggen winstgevend en liet vorig jaar een omzetgroei zien van meer dan 60% ten opzichte van 2014.
Om de groei voor de komende jaren te ondersteunen, wordt het management uitgebreid met de aanstelling van Marc Roos als coo. Roos heeft ruim 20 jaar ervaring in technologie en met uitgevers en was in het verleden onder meer werkzaam als coo van TMG online. Hiervoor was hij coo bij imgZine, waar hij verantwoordelijk was voor de dagelijkse activiteiten.
Janneke Niessen, medeoprichter en cio van Improve Digital: 'We investeren in nieuwe technologische oplossingen en Europese groei om de behoeften van onze bestaande en toekomstige klanten te kunnen vervullen. Dankzij deze investering kunnen we nog sneller en ambitieuzer te werk gaan. We zijn dan ook verheugd dat Marc ons komt versterken.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!