‘Hoe een Mobile First strategie de betrokkenheid van medewerkers kan verbeteren’

Publishingplatform imgZine heeft onderzoek gedaan welk effect enterprise apps hebben op de betrokkenheid van werknemers en hoe deze apps kunnen helpen met de bedrijfsdoelstellingen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Interne communicatie is volgens p  een belangrijke tool om de betrokkenheid van medewerkers. Ondanks de groei van het gebruik van eigen devices (BYOD) blijkt dat werknemers op hun eigen smartphone of tablet nog zelden toegang hebben op het intranet.  Interne nieuws apps worden vaak geopend, in tegenstelling tot publishing apps, ondanks dat dat op de laatstgenoemde meer content te vinden is. Opmerkelijk is verder da de interne bedrijfsapps vaker buiten werktijd (61%) geraadpleegd dan tijdens kantooruren (39%). Uit de onderzoeksresultaten komt ook goed naar voren dat de mobiele werknemer nog graag wil worden begeleid richting relevante informatie: aanbevolen artikelen worden door 75% van de lezers gelezen, terwijl niet-aanbevolen artikelen door 42% wordt gelezen. Uit de onderzoeksresultaten lijkt verder dat de scheidslijn tussen smarphone- en tabletgebruik aan het vervagen zijn. Tablets werden voorheen vooral in ’s ochtends en ’s avonds gebruikt, terwijl de smartphone vooral in korte, maar veelvuldige frequenties overdag worden gebruikt.

De

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie