De prijs werd voor de achtste maal uitgereikt door Tijdschrift voor Marketing, Platform Innovatie in Marketing (PIM) en het Nima. Jury-voorzitter en TvM-hoofdredacteur Theo van Vugt: ‘De jury vindt de Hema een unieke formule die zich keer op keer vernieuwt zonder van de kern af te wijken. Dat kan alleen als er sterke controle is op de uitgangspunten. Repko speelt die rol met verve. Juist de laatste jaren is de druk toegenomen en dat is ook de periode waarin René Repko zich heeft bewezen. Er worden nieuwe formats uitgeprobeerd, er is sprake van een restyling, van continue assortimentsinnovatie, van een nieuwe corporate identity.’
En de jury concludeert: ‘Repko heeft de Hema van een inkoop-georiënteerde naar een marketing-georiënteerde organisatie geholpen. Een mooiere rol kan een marketeer niet spelen.’ Naast Repko waren Colette Cloosterman van Jumbo en Jacques Kuyf van FD Mediagroep genomineerd voor de marketingprijs. Alle drie presenteerden op 3 juni hun case tijdens het event MarketingLive!08. Repko is sinds 2004 directeur Marketing bij Hema.
De jury van de Marketeer of the Year 2008 bestaat uit: Robert de Groot (Ahold Tsjechië), Alexander Ribbink (TomTom), Hans Hagenaars (ING), Herwin van den Berg (Heineken), Rosali Waleson (ex-Alex), Hans Molenaar (PIM), Frank van Delft (Nima), Sharon Peters-de Vries (USG Capacity) en voorzitter Theo van Vugt (TvM/Molblog).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!