Ikea staat op de tweede plaats van ‘best luisterende winkel’ (bijna 70 procent), Bol.com staat op de derde plek. De Luistermonitor laat een samenhang zien tussen hoe goed een organisatie luistert en de mate waarin consumenten een organisatie aanbevelen aan vrienden en/of collega’s. De winkels die het best luisteren naar hun klanten zijn dan ook de winkels die het snelst aanbevolen worden door de consument.
Om het gevoel te krijgen dat een organisatie naar hen luistert, vindt bijna 40 procent van de ondervraagden dat een organisatie de producten en diensten moeten leveren die ze willen hebben.
Ook het snel antwoord geven op vragen of opmerkingen vindt 26 procent een belangrijke indicatie dat een organisatie luistert.
Consumenten geven de voorkeur om via marktonderzoek en de website hun mening te delen met organisaties.
De meest bezochte winkel van het afgelopen jaar is Kruidvat. Bijna 95 procent van de consumenten heeft het afgelopen jaar de drogisterijketen bezocht. De Hema is met 93 procent de tweede best bezochte winkel, Blokker de derde (91 procent). De eerste online winkel is Bol.com met 81 procent en is vierde op de lijst.
MWM2 voerde het onderzoek onder ruim 1200 consumenten uit.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!