Begin deze week presenteerde Heineken UK zijn halfjaarcijfers, de omzet groeide met twee procent. Heineken meent dat deze groei vooral komt door innovatie en een succesvolle UEFA Champions League-campagne.
20ste keer
Heineken UK zet dit jaar verder in op samenwerkingen en sponsorschappen, zoals voor de nieuwe James Bond-film en de sponsoring van de Rugby World Cup (dit jaar voor de 20ste keer door Heineken gesponsord).
Het biermerk lanceert hiervoor de multichannelcampagne ‘It's Your Call’ met onder andere een tv-commercial met rugby-sterren, out of home, print, pr social en digitale activiteiten om zo de 4,5 miljard kijkers (wereldwijd) te bereiken.
Er zullen diverse supermarktenacties in het Verenigd Koninkrijk plaatsvinden, zoals premiums bij aankoop van Heinekenproducten.
David Lette, de premium brands director voor Heineken UK zegt dat Heineken via sponsoring van de Champions League heeft geleerd dat hun fans betrokken willen zijn bij de activiteiten en Heineken als biermerk die beleving kan versterken en ‘de consumenten iets kan teruggeven’.
Consumenten willen volgens hem niet langer alleen de sportwedstrijd op een enkele tv-scherm kijken, ze willen hun phones, tablets gebruiken om te kunnen tweeten en facebooken.
‘Heineken Rugby Studio’
De ‘Heineken Rugby Studio’, een digitale live-show moet ook voor de nodige interactie zorgen. De show zal niet alleen beelden van de wedstrijden bevatten, maar sociale en digitale onderdelen in het programma (voor, tijdens en na de wedstrijden) moeten voor beleving en interactie zorgen. Consumenten kunnen onder andere tweeten met sporters en experts in de studio.
De ervaringen die Heineken tijdens deze World Cup zal opdoen, zal het merk inzetten voor het Champions League-seizoen volgend jaar.
Bron: MarketingWeek