Premium

Heineken en Wieden+Kennedy uit elkaar

Vlak voordat het merk in Cannes wordt uitgeroepen tot Creative Marketer of the Year.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Heineken chief commercial officer Jan Derck van Karnebeek: &;Na vijf jaar is dit een goed moment om een andere weg te kiezen. We hebben een sterk en effectief partnerschap gehad, maar nu is het voor allebei tijd om verder te gaan. We blijven met verschillende bureaus werken en we hebben internationaal een sterke band met Publicis.&

W+K Amsterdam was voor een groot deel verantwoordelijk voor Heineken, maar ook vanuit New York werd werk gemaakt, zoals voor Heineken Light.

Bureau en adverteerder hebben besloten om het internationaal geldende contract te ontbinden.

Overigens heeft Heineken de functies van wereldwijde marketingbaas en chief sales officer samengevoegd tot chief commercial officer en heeft Van Karnebeek die rol gekregen. Marketingdirecteur Alexis Nasard verlaat het bedrijf.

Wieden+Kennedy maakte onder meer de &;Legends&; campagne die in 2013 de won. 

;s Legendary Journey : Justifying A premium The World Over

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie