Festivalorganisatie Eurobest reikt jaarlijks een prijs uit aan de beste Europese adverteerder. Volgens de organisatie is Heineken afgelopen jaar het merk dat zich het meest onderscheidt met inspirerende marketing. Het merk omarmt en stimuleert creatief werk van zijn bureaus.
Innoveren en experimenteren
Louise Benson, Festival Director van Eurobest: ‘Heineken stimuleert creativiteit binnen ieder onderdeel van het bedrijf. Het merk innoveert en experimenteert continu om de prestaties te verbeteren – en dat is precies waar Eurobest voor staat.’
Prijzen
Heineken werd vaker geroemd door Eurobest. Het merk won sinds 2008 37 awards, waarvan 3 Grand Prix. Het festival vindt dit jaar plaats van 30 november t/m 2 december in Rome. Op het Cannes Lions Festival (dezelfde festivalorganisatie als Eurobest) won het biermerk 41 Leeuwen en in 2015 werd Heineken benoemd tot Creatief Marketeer van het Jaar.
Concurrentievoordeel
Ian Wilson namens Heineken: ‘We zijn er trots op dat we zijn uitgeroepen tot Adverteerder van het jaar 2016. Creativiteit biedt een concurrentievoordeel dat ons helpt om ons bedrijf wereldwijd te laten groeien. Het is meer dan een marketingstrategie voor Heineken, het zit in ons dna.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!