HAK wil dat mensen meer plantaardig gaan eten en komt daarom een ‘Hollandse bonenburger’, een ‘pittige linzenburger’ en een ‘zwarte bonenworst’. Zo moet het eten van bonen ‘nog gemakkelijker en lekkerder’ worden, aldus de fabrikant.
Dit is voor het eerst dat HAK producten op de markt brengt die in het koelschap te vinden zijn.
Foodtrends
HAK geeft aan dat de producten geen smaakversterkers of conserveringsmiddelen bevatten. ‘De nieuwste bonenproducten van HAK passen binnen de huidige foodtrends: plantaardig, gezond, zonder onnodige toevoegingen en geschikt voor een dagje zonder vlees.’
Zelf bonenburger maken
Nicole Freid, directeur marketing en innovatie zegt dat Nederlanders in vergelijking met mensen uit Zuid-Europese landen nog steeds relatief weinig bonen eten. ‘Dit komt vooral omdat we nog niet goed weten hoe we bonen lekker kunnen klaarmaken.’HAK wil Nederlandse consumenten ‘inspireren om zelf met bonen aan de slag te gaan. Aan de binnenkant van de verpakking vinden consumenten recepten om zelf een bonenburger te maken.’
Herman den Blijker
Deze producten zijn ontwikkeld in samenwerking met kok Herman den Blijker, die ook een rol speelt in de HAK-campagne ‘bonen erbij’ en Schouten Europe, dat vegetarische producten en vleesvervangers maakt.
De producten zijn vanaf half mei bij supermarktketen Jumbo verkrijgbaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!