Hij gaat onderdeel uitmaken van het MAGNA-contractingteam en rapporteert direct aan Aschwin de Bruijn, Head of Contracting.
Plesman (39) komt van SpotX waar hij vorig jaar maart begon en veel ervaring opdeed op het gebied van programmatic buying voor online video. Daarvoor was hij onder andere directeur van IAB Nederland.
Hij werkte eerder ook aan publisherszijde bij Sanoma, Microsoft en RTL en in de bureauwereld bij GroupM.
Plesman: ‘De laatste jaren heb ik IPG Mediabrands en MAGNA van dichtbij leren kennen en enorm zien groeien. Op het snijvlak van een snel digitaliserende marketingketen én de inspirerende koers van IPG Mediabrands en MAGNA ga ik deze groei versterken vanuit mijn nieuwe positie als Contracting Director Online.’
De Bruijn: ‘Met de komst van Govaert halen we veel online ervaring, een brede online kennis en een groot netwerk binnen de online mediabranche in huis. Hij heeft het afgelopen jaar veel specifieke kennis opgedaan op het gebied van programmatic buying. Dat gaat ons helpen onze MAGNA-visie voor zowel online als radio, televisie en out of home verder aan te scherpen en te implementeren. Zo kunnen we ons samen optimaal voorbereiden op de toekomst.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!