ANP heeft een berichtje uit Groot-Brittannië:
Een moderne Britse kantoorbediende heeft een iPod en minstens twee mobieltjes, een voor zakelijke gesprekken en een voor de sociale babbel. Zogenoemde microgadgets als Blackberrys, memorysticks voor de laptop en kleine gsm's blijken de ultieme statussymbolen.
Dat blijkt uit onderzoek van het Britse wervingsbureau Office Angels, dat ook een naam bedacht voor deze moderne werknemers: Gossips (Gadget Obsessed Status Symbol Infatuated Professionals).
In het Nederlands: kletskousen met een obsessie voor gadgets en gek op statussymbolen. De naam verwijst naar de archetypische jaren-tachtigwerknemer: de yuppie (young urban professional).
Wat eten betreft, houdt de hedendaagse klerk meer van sushi en sashimi dan van traditionele sandwiches of hamburgers met patat. Ook wordt er relatief veel geld uitgegeven aan koffie, zelfs als de drank gratis op het werk wordt verstrekt. (ANP)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!