Google Glass trekt volle zalen

Aan de overvolle zaal tijdens het Cross Media Café was goed te zien dat wearables, zoals de smartwatch en Google Glass een enorme aantrekkingskracht heeft. Google Glass is echter nog niet officieel verkrijgbaar. Slechts 30 Nederlanders zijn in bezit en enkele bekende Glass dragers, zoals Maarten Lens-FitzGerald, Ben van de Burg en Brechtje de Leij deelden op de bühne van de HIlversumse studio 3 hun ervaringen met deze aanwezige publiek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gfk kwam ook met cijfers naar buiten dat er vorig jaar naar schatting zo&;n 4.000 smartwatches zijn verkocht. De echte consumenten adoptie van draagbare technologieën wordt dit jaar verwacht.  

De belangrijkste conclusie op gebied van wearables is dat je als organisatie microrelevant moet zijn. Hoe kleiner het scherm hoe meer relavantie je aan de eindgebruiker moet gaan bieden om niet direct verwijderd te worden.  Niet elke Glass gebruiker is al gecharmeerd van Google’s bril. Glass-beztitter Ben van der Burg gebruikt de bril momenteel nog zeer beperkt en pakt nog steeds liever zijn smartphone uit zijn jaszak. Toch ziet Van der Burg de potentie van deze wearable techniek en realiseert hij zich dat bedrijven nu al moeten experimenteren om de toekomstige voordelen te ontdekken.

 

Lees ook:

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie