Global CMO achter ‘Taste the Feeling’ ruimt veld bij Coca-Cola

Het frisdrankconcern verandert de managementstructuur, global marketing wordt nu belegd in het team van de nieuwe ‘chief growth officer’.

Coca-Cola schrapt de rol van global chief marketing officer. Dat betekent dat Marcos de Quinto (foto), die die positie bezette, het concern verlaat. De Quinto zat nog maar twee jaar op die stoel. Het was De Quinto die het merk afscheid liet nemen van ‘Open Happiness’ en begin vorig jaar kwam met .

Gerust hart
De nieuwe CEO van Coca-Cola (per 1 mei aanstaande), James Quincey, herstructureert het management en voegt marketing, customer en sales samen in één functie onder de noemer ‘growth’. De nieuwe chief growth officer zal worden ingevuld door Francisco Crespo, nu directeur Mexico, die al 28 jaar bij de company is. De rol van global CMO komt hiermee te vervallen, maar Coca-Cola laat weten dat het onderwerp een belangrijk onderdeel is van de taken van Crespo.
De Quinto, die voor zijn global CMO-schap 14 jaar verantwoordelijk was voor Coca-Cola Spanje en Portugal, zegt het frisdrankconcern met een gerust hart achter te laten omdat hij ervoor gezorgd heeft dat hij een opleving in de kwaliteit van de Coca-Cola reclame teweeg heeft gebracht’.
 
Bron: AdvertisingAge

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie