Getty Images lanceerde #Repicture afgelopen zomer op het Cannes Lions festival om de manier waarop wij gewend zijn te kijken naar de wereld tegen het licht te houden en te onderzoeken hoe we het paradigma kunnen veranderen rond de steretype beelden die we gebruiken om mensen te beschrijven en concepten te vertalen in communicatie.
De #RePicture competitie is ook geïnspireerd op het succes van de recent gelanceerde samenwerking van Getty Images met LeanIn.org, en werd gisteren opengesteld.
#RePicture the world loopt door tot 20 november en staat open voor semi-professionele en amateurfotografen en voor creatieven overal in de wereld.
Andy Saunders, Getty Images Senior Vice President for Creative: 'Beelden hebben de kracht om de manier waarop mensen naar de wereld kijken, te veranderen. We zijn heel blij met de lancering van deze competitie. Niet alleen om door te gaan met onze missie om bestaande visuele stereotypen af te breken, maar ook om nieuw creatief talent uit de hele wereld te ontdekken.'
Getty Images nodigt deelnemers uit om hun beelden te delen onder vermelding van #repicture. Het gaat om beelden die nieuwe betekenis geven aan kernbegrippen als liefde, familie, lichaam, held, vrouw, leeftijd et cetera.
De winnaars worden in de eerste week van december bekend gemaakt.
De jury let op thematische consistentie, compositie, technische kwaliteit en authenticiteit. Ze bestaat uit: Severin Matusek (EyeEm); Mike Owen (Canon), Toshiya Kono (Hakuhodo), Pam Grossman (Getty Images), Jessica Bennett (LeanIn.org), Romain Colin (Fubiz), Gert-Jan van Ek (de Volkskrant) en Astrid Prummel (Adformatie).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!