Gaming & Branding

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Jawel! Mijn eerste blog voor het prachtige Molblog, daar heb ik al jaren over gedroomd. Net als over Lara Croft toen ik mijn eerste droombaan kreeg in de games industrie. Wat is er nou mooier dan van je hobby je werk maken dacht ik? En nu 10 jaar later ben ik gestart met een onderzoek naar de kansen voor adverteerders rondom games, ofwel: gamevertising.
Het komende jaar - en hopelijk nog lang daarna - zal ik geregeld informatie met jullie delen over de voortgang, inzichten en vragen die ik heb rondom dit 'relatief' nieuwe onderwerp.

Na social media, Web 2.0 en mobiele toepassingen hoop ik een lans te breken voor de kansen in gamevertising.

De aanleiding voor mijn onderzoek is een studie Master of Brand Management die ik volg aan het European Institute of Branding (Eurib) o.l.v. Rik Riezebos en dit jaar hoop af te ronden met een boek over gamevertising.
In het boek zullen 3 partijen in kaart worden gebracht:

1. De uitgeverijen en ontwikkelaars van games, om te zien wat tegenwoordig technisch mogelijk is
2. De consument, ofwel de gamers, om te zien wat op het gebied van communicatie toelaatbaar is voor- na- en tijdens het spelen van games
3. Adverteerders, om succesvolle en minder succesvolle cases te bestuderen en beschrijven, de key learnings eruit te halen en tot een advies te komen hoe om te gaan met gamevertising

Uiteindelijk wil ik dit blog ook gebruiken om een dialoog te starten over dit onderwerp, dus ik hoop naast veel geïnteresseerde lezers ook op kritische betrokkenheid en feedback, ookal schijnt maximaal 10% daadwerkelijk op blogs een bericht achter te laten (volgens onderzoek).

Bij mijn eerstvolgende bericht zal ik eerst trachten te definiëren wat we tegenwoordig eigenlijk onder een game verstaan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie