Het betekent dat de samensmelting tussen de twee communicatieholdings weer een stap dichterbij is gekomen. De EC heeft de fusie 'zonder condities' goedgekeurd.
Publicis Omnicom Group heeft een inkomen van 23 miljard dollar (bijna 17 miljard euro) en heeft 40 procent van de wereldwijde advertisingmarkt in handen. In de Verenigde Staten werd de fusie eerder al goedgekeurd. Ook in Australië, Brazilië, Canada, Colombia, India, Japan, Mexico, Rusland, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Turkije en Oekraïne is er inmiddels goedkeuring.
Daarmee is 'Publicom' er nog niet. De twee holdings, met hoofdkantoor in Amsterdam, moeten nog wat horden nemen. Ze richten zich daarom op het tweede kwartaal voor de echte start. Onzekerheid is er bijvoorbeeld nog over goedkeuring in China, de diverse beursnoteringen en een fiat van de aandeelhouders van beide concerns. Ook moeten er nog gesprekken worden gevoerd met (internationale) klanten over hoe die bediend gaan worden als de fusie eenmaal concreet is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!