Frambach en Leeflang winnen PIM Marketingliteratuurprijs 2009

Ruud Frambach zat in de VS, maar Peter Leeflang was gisteravond van Groningen afgereisd naar Amsterdam om de PIM Marketingliteratuurprijs 2009 te ontvangen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het boek is daarmee het beste marketingboek van het afgelopen jaar in Nederland.

Leeflang was er blij mee.

De jury gaf daarmee voorrang aan wetenschappelijke degelijkheid met veel praktische richtlijnen en iedereen kon daar mee leven.

De twee andere genomineerden waren: Patrick Petersen met zijn en I. Reynaert, D. Dijkerman, N. Fokkema met hun .

Over het eerste boek woedde hier een felle discussie. De belangrijkste Max Kohnstamm was overigens gisteren bij de uitreiking.

Als belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2009 geldt in hoeverre de auteur er in geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven.

Daarnaast moet het boek in het 2008 of later zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketing vakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing en sales hebben.

De jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2009 wordt voorgezeten door:

Drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School

De juryleden zijn:

Prof.dr.mr. ir. Sicco Santema (hoogleraar marketing TU Delft)
Drs Tim de Boer (directeur Pleon)
Drs. Wil Wurtz (voorzitter CRM Association)
Drs. Arend-Jan Nijhuis (Programma Manager ING)
Ing. Bjørn Hascher (uitgever/hoofdredacteur vakblad ITcommercie)
Mijke Post (redacteur vakblad Marketing Tribune)
Egbert Jan van Bel (onderzoeker, auteur, docent)

De aanleiding voor het introduceren van de PIM Marketing Literatuurprijs 2009 is de behoefte om vernieuwing in het Nederlandse marketing vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketing- en sales managers te brengen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie