Na de succesvolle lancering van een gepersonaliseerd digitaal pornomagazine begin dit jaar, breidt het Nederlandse internet platform Faploid zijn diensten uit met een video on demand service die gebaseerd is op de persoonlijke voorkeuren van de kijker. Met de uitbreiding van nog meer gepersonaliseerde diensten is Faploid naar eigen zeggen uitgegroeid tot het ‘iTunes van de porno’.
Net als op Facebook en andere social media kunnen bezoekers op Faploid een eigen profiel aanmaken en hun interesses aangeven. Daardoor kunnen ze op maat gesneden content aangeboden krijgen.
Voor zijn video on demand dienst doet Faploid rechtstreeks zaken met studio’s. Daardoor garandeert het platform de veiligheid voor zijn leden en biedt het kwaliteitsfilms zonder reclame. 'De online porno-markt is de laatste jaren enorm gegroeid en iedereen die dat wil kan gratis pornofilms of –foto’s vinden. Alleen is de kwaliteit vaak bedroevend en wordt de kijker bestookt met spam. Een gepersonaliseerd aanbod is in deze markt heel innovatief. Wij hebben het nieuwe model ontwikkeld waar alle grote bedrijven in de business naar op zoek zijn,' zegt ceo en medeoprichter Tony Tillate van Faploid.
De Nederlandse startup kende begin dit jaar een explosieve start. Het gepersonaliseerde magazine werd door media wereldwijd vergeleken met Flipboard. 'Flipboard verzamelt alles van het internet wat mensen persoonlijk interesseert. Wij doen met het magazine hetzelfde op pornogebied,' legt Tillate uit.
Het digitale magazine bevat foto’s en filmpjes die zijn afgestemd op de persoonlijk voorkeur van de kijker. Faploid wil er ook artikelen aan toevoegen. 'Zo ontstaat de digitale Playboy van de toekomst,' stelt Tillate.
Het ondemand aanbieden van porno mag zich verheugen in een toenemende belangstelling verheugen. Zo verraste erotiek concern Beate Ushe onlangs met de aankondiging van Sexflix. Onder die naam gaat vanaf september een streaming videodienst van start waar onbeperkt erotische films zijn te bekijken voor een vaste prijs.
In de toekomst wil Faploid dezelfde technologie en aanpak inzetten voor gepersonaliseerde digitale magazines op het gebied van sport, auto of mode. Ook wil het zijn platform uitbreiden met gepersonaliseerde live-cams en online dating diensten. 'Net als iTunes bieden we meerdere diensten aan binnen één platform. We zijn als het ware een one-stop-pornoshop,' verklaart Tillate.
Faploid heeft zijn hoofdkantoor in Nederland en een dependance in Londen. Het platform is actief op zoek naar innovatieve ontwikkelingen in de adult markt, ook op grafisch en technisch gebied. Faploid wil klaar zijn voor de toekomst door producten te bieden die aansluiten bij de veranderende behoefte van de veeleisende consument.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!