Exterion Media stopt met traditionele billboards

De out of home exploitant gaat zich per 1 januari 2017 volledig richten op 'digitaal'.

De focus ligt op het aanbieden van portraitformaten. 

De groei van buitenreclame zit al jaren met name in de 2m2 objecten, volgens Exterion. &;Daarnaast is DOOH sterk in opkomst en heeft Exterion Media dit jaar, door de overname van het winkelcentrumnetwerk van Centercom, ook hierin de nummer 1-positie verkregen. Daartegenover staat dat de markt voor de traditionele billboards zowel nationaal als internationaal al langere tijd verslechtert waardoor Exterion Media al anderhalf jaar geleden is gestart om deze exit voor te bereiden&;, meldt de exploitant in een persbericht.

&;In Sao Paulo, Amsterdam en Grenoble worden billboards volgens Exterion Media zelfs weggehaald omdat ze te weinig opleveren. In London besloot Clear Channel onlangs de huur voor 800 billboards niet meer te betalen.&;

Alternatieven voor billboards
In de gemeenten waar de huidige traditionele billboards staan, heeft Exterion Media ook een dekkend netwerk met (digitale) portraitobjecten en belooft adverteerders daarmee &;minimaal eenzelfde bereik met zelfs een hogere contactfrequentie&;. Managing director Eric Kip: &;Met deze strategische keuze van Exterion Media wordt het billboardnetwerk in Nederland nog kleiner en daarmee dus ook de impact als het gaat om bereik en contacten. De verwachting is dan ook dat dit het einde van de traditionele billboardmarkt is en dat adverteerders overschakelen naar het sterkere 2m2 OOH netwerk of naar DOOH.&

Het portraitformaat sluit volgens Kip ook veel beter aan bij de reeds bestaande digitale uitingen op bijvoorbeeld Facebook, snapchat en veel IAB-formaten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie