Erkend talent: 'Nieuwe uitdagingen, altijd goed!'

Vera Korblet en Wesley Singh waren vorig jaar twee talenten uit CommLaude 2015. Hoe is het ze vergaan?

Door Nadeche Orie, organisatie CommLaude 2016

Zo’n jaartje CommLaude? Dat heeft zeker zin gehad, vinden Wesley Singh van HZ University of Applied Sciences in Zeeland en Vera Korblet van de Hogeschool Windesheim in Zwolle. Zij behoorden vorig jaar tot de 15 communicatietalenten die door hun hogeschool zijn voorgedragen voor het keurkorps dat CommunicatieOnline jaarlijks presenteert.

Baantje?

Voor Singh bleek zijn uitverkiezing een goede gespreksonderwerp toen hij op zoek was naar bedrijven voor zijn afstuderen. ’Bij alle bedrijven waarmee ik in gesprek ben geweest kwam het ter sprake, en ze reageerden er altijd enthousiast op.’

Vera Koblet kreeg zelfs een baan aangeboden nadat haar collega’s bij The Post, het bureau voor contentmarketing waar ze stage liep, het artikel CommLaude op de Facebookpagina van het bedrijf deelden. ‘De klanten wisten wie ik was en na mijn stage heeft één van hen mij een baan aangeboden. Het kon helaas niet vanwege mijn studie, maar het was een mooi compliment.’

Verhalen verzamelen

Vera Korblet merkt dat ze sinds haar uitverkiezing trots is op wat ze doet en veel eerder uitdagingen durft aan te gaan. Ze werd teamleider bij studentencommunicatiebureau AIDA Communicatie van Windesheim en werkt nu als Storyteller voor de Zwolse hogeschool.

Korblet: ‘Ik verzamel verhalen in de organisatie met het thema &;waarde(n)volle professionaliseringen’. Die zet ik op papier en verspreid ik in de organisatie. Dit vind ik ontzettend leuk om te doen, omdat je kritisch moet denken over lastige situaties die professionals tegenkomen.’

Scherper volgen

Ook Wesley Singh denkt graag over zijn professie na. Naast zijn stage en studie is hij het afgelopen jaar druk bezig geweest met het opzetten van het . Op dit online platform bloggen studenten van marketing- en communicatieopleidingen over ontwikkelingen in het vakgebied. 

Singh: ‘Ik miste een plek waar studenten samen kunnen komen om elkaar kennis bij te brengen en te inspireren om het vak scherper te volgen. Zelf las en schreef ik altijd al blogs over marketing en online, en ik merkte dat ik op mijn medestudenten begon voor te lopen. Door Studentmind wil ik studenten van zoveel mogelijk hogescholen uit heel Nederland ook die kans geven.’

Er zijn steeds meer aanmeldingen van nieuwe bloggers, en zes hogescholen doen mee. Singh hoopt ze uiteindelijk allemaal zo ver te krijgen. 

Master

Vera Korblet volgt intussen een pre-master als &;doorstroomminor&; aan Universiteit Twente. ‘Na mijn afstuderen ben ik namelijk van plan om nog een master te doen, communication studies, specialisatie technical communication. Een volgende stap in mijn carrière. Nieuwe uitdagingen, altijd goed!&

Nadeche Orie is tweedejaars student Communicatie bij Hogeschool Leiden en voorzitter van HSPR, een PR-bureau voor en door studenten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie