Episerver neemt Optivo over

En voegt hiermee omnichannel campagnemanagement en CI toe aan zijn portfolio.

Episerver levert een platform om digitale content, verkoop- en marketingactiviteiten mee te managen in de cloud.  Optivo levert omnichannel campagnemanagement en customer intelligence.

Door de overname kunnen klanten contextueel relevante klantinteracties opzetten over verschillende kanalen, aldus Episerver. Op die manier weten ze zeker dat de juiste boodschap op de juiste manier en het juiste moment terecht komt bij de juiste klant.

De aankondiging volgt op de overname door Episerver van het bedrijf Peerius, een leverancier van intelligente omnichannel personalisatie in de cloud. De technologie van Optivo moet een aanvulling vormen op Peerius’ voorspellende analysemogelijkheden, op basis van machine learning en real-time besluitvorming.

Wens
De overname betekent volgens Episerver een invulling van de belangrijkste wens van marketeers. In een onderzoek van Forrester gaf 52 procent van de ondervraagde marketeers aan dat het kunnen begrijpen van klantgedrag over verschillende kanalen en platforms heen, dé uitdaging was voor de komende twee jaar. Andere zaken die de respondenten als belangrijk zagen, waren het verbeteren van de klantinteractie, kennisdeling en loyaliteit (38%), het integreren van online en offline interacties (38%), en het herkennen en toewijzen van marketingresultaten over diverse interacties (40%).

Het nieuw overgenomen bedrijf zal verdergaan onder de naam Optivo, an Episerver company, en vormt de basis voor Episerver’s groei in de Duitstalige regio.

Optivo managing directors Dr. Rainer Brosch en Thomas Diezmann blijven aan in hun huidige rollen.

Financiële details werden niet gegeven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie