We hebben er hier al eerder uitgebreid over geschreven. De ANWB wordt 125 en wil een nieuw logo. Kiest echter niet zelf, maar legt twee logo's voor aan de leden.
Vandaag, tijdens de viering van 125 jaar ANWB, is bekend gemaakt welk logo het geworden is. Bovenstaand logo dus, met het kompas.
De ANWB schrijft zelf: 'Een logo dat past bij de ANWB als een toonaangevende vereniging voor de mobiele mens. En voor de ANWB die leden helpt door ze te informeren, te adviseren in hun keuzes, waar nodig te waarschuwen en die ze weer op weg helpt als onderweg problemen optreden.'
Pfff?.ik zie het allemaal niet meteen. Maar goed, meer dan 10.000 leden en ruim 650 personeelsleden van de ANWB hebben gereageerd op de uitnodiging om een voorkeur uit te spreken voor één van twee ontworpen logo's.
Vooral de jongere leden en de personeelsleden hadden een duidelijke voorkeur voor het nu gekozen logo, zegt de club.
Toen de competitie begon wilde de ANWB niet zeggen van wie de logo's waren, maar nu wel: het nieuwe ANWB-logo is ontwikkeld door Millford Brand-id.
Het logo dat het niet geworden is:
Wat zien we in het nieuwe logo?
De ANWB: 'Het logo benadrukt het 'richtinggevende' karakter van de ANWB. De twee diagonale lijnen staan voor de windrichtingen en de schuine stand zorgt voor dynamiek en voorwaartse kracht en beweging.'
Millford Brand-id voegt daar aan toe: 'Het nieuwe ANWB-logo past in de
huidige tijd en kan in de toekomst uitgroeien tot een tijdloos icoon. Daarom is gekozen voor primaire vormen en kleuren en een typografie die gebaseerd is op klassieke uitgangspunten.'
Ok, maar ik vond het oude toch mooier?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!