Roorda Reclamebureau tekent voor de realisatie van de campagne.
In Nederland is zelfbeschikking niet voor iedereen even vanzelfsprekend. Er zijn groepen Nederlanders voor wie het ongewoon (of zelfs niet mogelijk) is om zelf te bepalen welke opleiding ze volgen of met welke partner ze leven.
Rolmodellen
Om taboes, schaamte en sociale druk rond persoonlijke keuzevrijheid weg te nemen, lanceert het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid een online platform, waar jongvolwassenen uit verschillende gemeenschappen in mini-documentaires vertellen hoe zij hun keuze kenbaar hebben gemaakt en welke drempels zij daarbij ervaren.
Bewust creatief bescheiden opgesteld
‘Wij hebben ons in deze opdracht bewust creatief bescheiden opgesteld en slechts de verhalen verzameld en deze zo objectief mogelijk vastgelegd’, vertelt Joeri Jansen, creative director Roorda Reclamebureau. ‘Alle credits gaan dan ook naar de hoofdpersonen die niet alleen de moed hebben gehad om over hun keuzes te praten met hun omgeving, maar ook als rolmodel wilden optreden om zo anderen te inspireren en te supporten bij het praten over hun keuzes.’
Het platform en de campagne zijn vanaf vandaag online te bekijken op pratenoverjouwkeuzes.nl.
Het verhaal van Fatih:
Het verhaal van Maryama:
Het verhaal van Fatma & Ilias:
Credits
Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Marco Sluijter, Tomas Minken en Joeri Jansen
Account: Marleen Delisse en Hans Bauman
Verantwoordelijk bij klant: Jolanda van der Voort, Daniëlle Kretz, Caroline Otto
Regie: Jaap van Eyck (Hazazah)
Camera: Jair Mahazri
Edit: Milika De Jonge (De Trimsalon)
Productie: Charlotte Sarneel (Hazazah)
Muziek: BIG Orange
Geluidsafwerking: REC sound
Post productie: Gooi en Vecht Studio
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!