Oprichter Meerkat geeft adverteerder prominente plek
Zodra iets nieuws en opwindends opduikt zijn marketeers er razendsnel bij. Niet alleen omdat ze willen zijn waar de doelgroep (blijkbaar) is, maar ook om zich te laten gelden als early adopters. We zagen dit eerder bij Instagram, Vine en Snapchat, en we zien het opnieuw met de veelbesproken live streaming video-app Meerkat.
Nog geen week na de lancering waren merken als Starbucks, Perrier, Spotify en Everlane al bezig om te zien wat ze ermee kunnen. In een boeiend interview vertelt Meerkat ceo Ben Rubin (foto) over onder meer het ontstaan van de app en hoe de ontwikkelaars al vanaf het prille begin rekening hebben gehouden met de wensen van adverteerders.
'Apple wil data delen van gebruikers tv-dienst'
Data is het nieuwe goud. Apple wil hiermee betalen om de eigen streaming tv-dienst van de grond te krijgen. Volgens een artikel in de New York Post, heeft Apple afspraken gemaakt met de grote netwerken in de VS om data te delen met ze te delen. Dit om de grote kabelnetwerken achter de dienst te scharen als die in het najaar wordt gelanceerd. Volgens bronnen van de krant gaat het om demografische gegevens en kijkgedrag. Broadcasters zouden ook reclame kunnen vertonen als de inkomsten uit abonnementen niet genoeg blijken te zijn.
Designwereld groeit als kool, ook in Engeland
Niet alleen in Nederland, ook in Engeland groeit de vraag naar design. The Drum Design Census 2015, een rapport over de Britse designbranche, laat over de volle breedte een fors groei zien. De totale inkomsten dit jaar komen op 276 miljoen pond. In vergelijking met de cijfers van vorig jaar betekent dit een groei met 40 miljoen pond. Aan het onderzoek deden 120 bureaus mee. Design Bridge voert de bureauranglijst aan met het hoogste inkomen. Het complete overzicht met resultaten in hier te vinden.
Lego ontwikkelt zich tot mediamerk
Lego ziet zich niet langer als speelgoedfabrikant maar als mediamerk. In gesprek met The Drum legt vice-president marketing en ‘consumer experiences’ Conny Kalcher uit hoe de marketing bij Lego totaal is gekanteld doordat het merk ging luisteren naar haar klanten en deze ging betrekken door middel van content co-creation.
Het faciliteren van conversaties is tegewnoordig key in Lego’s sociale strategie, waarbij het merk meer waarde hecht aan interactie dan aan Facebook likes. "We used to be a toy manufacturer. Now we're turning more and more into a media company to tell our story about these bricks. We need a lot of content to tell that story."
Skype staat centraal in toekomsvisie Microsoft
Microsoft heeft een nieuwe video uitgebracht waarin het z'n visie voor de toekomst presenteert. Skype speelt in die visie een hoofdrol. Skype is om je pols en op grote beeldschermen in kantoor, het wordt gebruikt om realtime gesprekken te vertalen en als platform voor het consulteren van de huisarts.