Premium

Editor's pick: 5 internationale artikelen die je gelezen moet hebben

Een fotografische tour door de Google Shop, botverkeer op videosites, de onstopbare deeleconomie, waarom bedrijven moeten bloggen en... advertising in space!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Google ontpopt zich steeds meer als hardwaremaker en opende deze week officieel z’n eerste Google Shop. Het betreft een ‘store-in-store’, gevestigd in een filiaal van Currys PC World in hartje Londen. Bij Venturebeat een uitgebreide fotografische rondleiding met toelichting op de beelden.

Met de winkel wil Google de groeiende verknoping zichtbaar maken van digitaal en de echte wereld. Uiteindelijk wil het er cursussen en andere bijeenkomsten organiseren, over thema’s als online veiligheid en ‘hoe apparaten eigenlijk werken’. Voorlopig liggen de schappen echter vol met Nexus phones en tablets, Chromebooks en Android Wear horloges.

 

Volgend jaar lanceert ESA een raket met een Belgische CubeSat (foto) aan boord die gebruikt gaat worden als reclame billboard. Het idee is afkomstig van drie studenten van de Universiteit Leuven die op deze manier fondsen hopen te werven voor hun wetenschappelijke projecten.

De exploitatie van het ruimtebillboard is ondergebracht bij Clear Channel dat al flink wat gegadigden heeft weten te strikken, waaronder Microsoft, Eletrabel, Sophos en Kinepolis. Voorafgaand aan de lancering willen de initiatiefnemers sociale media inzetten om buzz te creëren rond het project en awareness voor de merken.

De prijs voor een vlak op de satelliet? 2500 euro.

 

De deeleconomie stuit in veel landen op stevige weerstand, zo ook in de VS waar deelstaten oude wetten afstoffen om diensten als Uber, Sidecar, Lyft en Airbnb te blokkeren. Maar uiteindelijk zal dit de veranderingen niet tegenhouden, voorspelt Techcrunch.

Aanleiding is onderzoek, uitgevoerd in opdracht van CALinnovates, waaruit blijkt dat de Millennials (18-34 jaar) de deeleconomie hebben omarmd. Meer dan de helft heeft wel eens gemaakt van een van de hierboven genoemde sharing diensten. En 54% zegt te verwachten dat sharingdiensten voor vervoer en woningen verder aan populariteit gaan winnen.

 

Niet menselijk internetverkeer is een groeiend probleem. Maar de ernst ervan is groter op videosites dan op websites met display advertising.

Onderzoek van Comscore naar de situatie op de Britse markt laat zien dat 89% van de Top 100 websites met display advertising valt in de categorie met een laag percentage (minder dan 5%) door bots gegenereerde clicks, terwijl eenderde van deze websites (35%) onderdelen bevat met een medium (5-10%) of hoog (10-20%) aandeel non-human traffic.

De resultaten voor de videosites zijn in vergelijking daarmee een stuk slechter. Van de Top 100 videosites valt 64% in de categorie met ‘laag’ non-human traffic, terwijl 29%  van deze videosites onderdelen bevat waar sprake is van een medium of hoog niveau van bot-gegenereerde traffic.

 

Business blogging is geen optie, het is pure noodzaak. Die stelling poneert Hubspot. Waarbij het wel zo aardig is dat het weblog tevens zorgt voor de onderbouwing met zeven statistieken die afkomstig zijn uit evenzoveel onderzoeken.

Verplichte leeskost voor iedere contentmarketeer, zeker voor wie argumenten nodig heeft die het belang van het delen van nieuws, inzichten en informatieve content onderbouwen.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie