Labour-leider Ed Miliband gebruikt YouTube als campagnemedium. Miliband wil vlak zo voor de Engelse verkiezingen van 7 mei een beroep doen op jonge kijkers om te stemmen (en natuurlijk het liefst op zijn partij).
Beauty
Afgelopen week verscheen er een video van Miliband en de 30-jarige Louise Pentland op haar YouTube-kanaal ‘Sprinkle of Glitter’. Pentland heeft 2.1 miljoen abonnees op haar kanaal en plaats normaal gesproken video’s over mode en beauty, gefilmd vanuit haar slaapkamer. De video met Miliband ging over waarom het belangrijk is om te stemmen, al nam de politicus wel de ruimte om reclame te maken voor zijn partij.
Russel Brand
Het is niet de eerste samenwerking met YouTubers voor Miliband. In april deed hij al een zogenaamde ‘colab’ met vloggingtweeling NikiNSammy en er was veel hysterie toen Miliband op bezoek ging bij Russel Brand, wat ook voor een interview voor op Brands YouTube-kanaal bleek. David Camerons reactie daarop was: ‘Russel Brand is a joke.’
Michelle Obama
Het is niet de eerste keer dat jonge YouTubers worden betrokken in politieke campagnes. Vorig jaar sprak YouTube-ster Tyler Oakley al met Michelle Obama over onderwijs. In Nederland zijn er nog geen voorbeelden van politici die samenwerken met jonge YouTubers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!