Premium

Dit zijn de winnaars van het Adformatie Kerstrapport 2016

BrandDeli haalt het hoogste cijfer in het onderzoek van Ipsos in opdracht van Adformatie.

In het Kerstrapport van Adformatie en Ipsos geven adverteerders en mediaplanners hun oordeel over de wijze waarop media-exploitanten zich in de markt manifesteren. Het is het vierde jaar dat ook mediabureaus worden beoordeeld, door exploitanten en adverteerders. Het is inmiddels het 32e Kerstrapport.

Vanavond werden de winnaars bekendgemaakt tijdens een event bij BrandDeli.

Winnaar exploitanten: BrandDeli
BrandDeli is niet alleen de beste tv-exploitant van dit jaar, overall torent het mediabedrijf boven alle anderen uit. Veronica Uitgeverij is tweede en Adfo Groep derde, 

Mediabureaus: Stroom en ZIGT
Bij de mediabureaus zijn het net als vorig jaar twee onafhankelijke bureaus (dus zonder groot internationaal netwerk achter zich) die winnen. Adverteerders waarderen Stroom het meest, met een heel hoog cijfer, een 8,36. De nummers 2 en 3 zijn Greenhouse Group en Head to Head.

Exploitanten kiezen opnieuw voor ZIGT met een 7,63. Het mediabureau wint daarmee van Kinetic en UM.

In totaal waren er 339 respondenten, 112 adverteerders, 130 mediaplanners en 97 media-exploitanten, aan het onderzoek meegewerkt.  De beoordeling van de media-exploitanten is gedaan door adverteerders en mediaplanners die in 2016 zakelijk contact hebben gehad met één of meer exploitanten. De beoordeling van de mediabureaus is gedaan door exploitanten en adverteerders die in 2016 zakelijk contact met één of meer mediabureaus hebben gehad.

Het hele Kerstrapport is volgende week te lezen in het kerstnummer van Adformatie (komt 20 december uit). 

Op veler verzoek hebben we de  PDF met alle uitslagen

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie