Dat blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken en de NOM Print en Doelgroepmonitor 2017-II (april 2016 tot en met maart 2017).
De niet-betaalde titels Allerhande en Kampioen niet meegerekend, ziet de top 10 publieksbladen er als volgt uit (met daarachter het aantal bereikte personen):
Libelle (Sanoma) 1.626.000
Donald Duck (Sanoma) 1.431.000
Linda. (Mood for Magazines) 1.198.000
Vrouw (TMG) 1.140.000
Margriet (Sanoma) 1.059.000
Privé (TMG) 1.021.000
Veronica Magazine (Sanoma/Veronica Uitgeverij) 975.000
Quest (G+J) 961.000
Plus Magazine 880.000
Story (Sanoma) 810.000
In totaal bereiken printmagazines 11,4 miljoen mensen. Het aandeel digitaal bereik (alle lezers die in de afgelopen 12 maanden digitaal hebben gelezen, kunnen ook print hebben gelezen) verschilt sterk per magazine categorie.
Top 5 magazines met het hoogste aandeel digitale lezers zijn Beleggers Belangen (60%), New Scientist (51%), Radar+ (47%), TotaalTV (45%) en De Verwondering (44%).
Aan het onderzoek hebben 17.081 Nederlanders van 13 jaar en ouder meegedaan. Deze steekproef staat voor 14.338.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder.
Uit de NOM Printmonitor 2017-II blijkt verder dat bij de dagbladen AD groter is in print dan De Telegraaf.
Foto: ANP.