Met Cannes Lions 2017 voor de deur komt YouTube met een speciale uitgave van het Ads Leaderboard. Hierin staan de meest populaire advertenties wereldwijd van 1 maart 2016 tot 30 april 2017. De volgorde is bepaald aan de hand van factoren als kijktijd, het aantal views en het percentage organische versus betaalde views. De Leaderboard is beperkt tot één video per merk.
1. Nike Football Presents: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial & More
Creative Agency: Wieden+Kennedy
Media Agency: Mindshare, Wieden+Kennedy
Creative Agency: MullenLowe
Media Agency: PHD
3. Clash of Clans: Hog Rider 360
Creative Agency: Barton F Graf
Media Agency: In House
4. Best Day Of My Life | Shell #makethefuture
Creative Agency: Possible
Media Agency: MediaCom
5. How to Use a Raw Egg to Determine if Your Mattress is Awful - #PURPLE
Creative Agency: Leo Burnett
Media Agency: Starcom Worldwide
7. The Unexpected John Cena Prank | Hidden Camera
Creative Agency: Shareability
Media Agency: MEC
8. Budweiser 2017 Super Bowl Commercial | “Born The Hard Way”
Creative Agency: Anomaly
Media Agency: Mediacom
9. A Better Super Bowl | NFL Hyundai Super Bowl LI
Creative Agency: Innocean USA
Media Agency: Canvas Worldwide
10. 2017 Kia Niro | “Hero’s Journey” Starring Melissa McCarthy
Creative Agency: David&Goliath
Media Agency: Canvas Worldwide
Cannes YouTube Ads Leaderboard totaal statistieken:
- 416 miljoen views voor de gehele Leaderboard
- 11.8 miljoen gekeken uren
YouTube is dit jaar ook weer fysiek aanwezig tijdens Cannes met YouTube Beach (8 Boulevard de la Croisette). Daar zijn sprekers, demo's en meer. Nieuw dit jaar is Pride Day op vrijdag met unieke content, muziek, hapjes en drankjes.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!