De vraag naar polymaths groeit

Digitale specialisten worden steeds minder relevant wanneer de markt zich richt op polymaths.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

. Sterven digitale specialisten langzaam uit, omdat de moderne marketeer zelf over de belangrijkste digitale vaardigheden moet beschikken of houden ze hun bestaansrecht? Donderdag op hun eigen &;Digital Marketing Symposium&; in London de resultaten van hun onderzoek onder 500 marketeers.

Ruim 43% van de marketeers gelooft dat meer dan de helft van hun marketingactiviteiten digitaal is. Daarnaast maken ze zich zorgen over hun gebrek aan kennis op gebied van &;digital analytics&;. Een panel van senior marketeers sprak zich uit over de ontwikkeling van polymaths (marketeers als duizendpoten) in de marketingbranche:

John Watton, Adobe&;s EMEA marketing directeur suggereert dat digitale vaardigheden een centralere rol krijgen in de werkzaamheden van een marketeer en ze daarom ook over deze vaardigheden moeten beschikken. &;We hebben duizendpoten nodig die kanaal- en mediumbreed kunnen denken en daarin de juiste mix weten te vinden. Toen de search opkwam, hadden we search specialisten. Toen de sociale media opkwamen, hadden we social media specialisten. Nu smelten deze rollen steeds meer samen.&;

Jonathan Hedger, hoofd van customer marketing bij Totaljobs Group: &;Tegenwoordig hebben drie keer zoveel marketingbanen het woord &;digital&; in de taakomschrijving van hun vacature staan. De term digital is echter minder vaak aanwezig in de titel van de baan. Dit laat zien dat de business kijkt naar digital als een inherent deel van het marketingvak.&;

Directeur marketing technologie bij Motorola Solutions, Simon Jones vindt dat we niet te hard van stapel moeten lopen. &;In historisch perspectief is de digitale technologie nog steeds relatief nieuw en kan de business nog veel leren van specialisten. Digitale marketing bestaat nu ongeveer 25 jaar, tegenover de industriële revolutie die 250 jaar duurde. Wat wij nu doen, is slecht pioneren dus moet je specialisten in blijven brengen om vooruitgang te boeken. Als de techniek volwassen wordt en we begrijpen wat werkt en niet werkt kunnen we het werk doorgeven aan de polymaths.&;

Ben Jones, chief technology officer of digital agency AKQA: &;Marketingkanalen worden steeds beter geïntegreerd, waardoor marketeers intensiever samen werken meer met verschillende mensen en specialisten. Dit vraagt eerder een brede ontwikkeling, dan een specialistische achtergrond. Je hebt niets aan creativelingen die niet willen begrijpen hoe technologie werkt.&;

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie