Will Roland (28) is local mediadirector bij media agency Carat. Uit zijn laptop tovert hij duizelingwekkende facts tevoorschijn. Hij weet alles over de lokale doelgroepen in Amerika. Elk cijfer is inzichtelijk. Will is verantwoordelijk voor twaalf regio’s, waaronder Miami en New York, waar hij de mediastrategie verzorgt voor onder andere Diageo en Burger King. Alleen al in de regio Miami wonen 8 miljoen mensen. 8 miljoen mensen waarvan Will weet waar ze wonen, wat ze doen, waar ze komen, waar ze naar kijken als ze op grote pleinen staan, welke muziek ze op welk tijdstip luisteren en ga zo maar door. En dat niet alleen voor Miami, maar voor alle regio’s met in totaal zo’n 55 miljoen mensen.
De allereerste gedachte die in me opkomt is hoe klein Nederland dan eigenlijk is, met 16 miljoen inwoners. Moeten we niet veel meer Europees denken? Uiteraard zijn er cultuurverschillen tussen de Europese landen, maar die zijn er tussen de Amerikaanse staten ook. Het overkomen van die cultuurverschillen tussen regio’s vraagt om creatieve ideeën van de jonge generatie creatieven en ondernemers. Het vraagt om mensen die denken vanuit een mondiaal perspectief en daar hun voordeel mee doen, voor zichzelf en voor de wereld. De regio Nederland in Europa is niet ver weg.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!