AdWeek en Google’s YouTube Ads Leaderboard maakten een ranglijst van de meest bekeken commercials van het afgelopen jaar.
Voorwaarde om in de lijst was niet alleen een markering als 'Ad', ook moest een deel van het bereik organisch zijn vergaard.
Bij elkaar scoort de top 10 ruim 470 miljoen views, tegenover 425 miljoen views vorig jaar. Bijna tweederde van het totaal aantal views werd mobile bekeken.
Opvallend gegeven is dat de ranglijst grofweg te verdelen valt in twee thema’s: gaming en sociale onderwerpen. Uiteindelijk werd de eerste plaats vergeven aan Liam Neeson met zijn hoofdrol in de Super Bowl-commercial 'Revenge' van mobile game Clash of Clans.
Bekijk hier de complete top 10:
10. Budweiser: Lost Dog
Bureau: Anomaly, New York
9. Fanpage.it: Slap her
Bureau: Ciaopeople Media Group, Napoli
“Slap her": children's reactions
8. Samsung Galaxy S6 en S6 edge: Official Introduction
Bureau: Big Spaceship Media
7. Durex: #Connect
Bureau: Havas WW, London
6. Always: #LikeAGirl - Unstoppable
Bureau: Leo Burnett, Chicago & Toronto
Always #LikeAGirl - Unstoppable
5. Adidas: Unfollow feat. Messi
Bureau: 72andSunny, Los Angeles
4. Boom Beach: Speech
Bureau: Barton F Graf 9000, New York
3. The Ad Council: Love has no labels
Bureau: R/GA, New York
2. Hyundai: A message to space
Bureau: Innocean Worldwide, Seoul
1. Clash of Clans: Revenge
Bureau: Barton F. Graf 9000, New York
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!