De Social Maturity Test is bedoeld om de discussie aan te zwengelen over de vraag, of social media binnen bedrijven een volwaardig onderdeel is van de marketingcommunicatiestrategie en bijdraagt aan businessdoelstellingen.
De test stelt vragen over onderwerpen als de inzet van data, het stellen van KPI’s en inzet van content, maar ook over juridische issues, verantwoordelijkheden en kennis. De test is ontwikkeld door de twaalf social media experts die samen de DDMA commissie Social vormen en bedoeld voor de (mede) verantwoordelijke voor de social strategie binnen organisaties.
DDMA zal de geabstraheerde resultaten van de test gebruiken om inzichten over de sector te delen. Dit zal onder meer gebeuren in de DDMA Social Elites. Tijdens deze besloten bijeenkomsten worden professionals uit het vakgebied uitgedaagd om met elkaar te sparren over de volwassen inzet van social media. Deelnemers aan de test maken kans op deelname aan een Social Elite.
De Social Maturity Test is hier te vinden: www.ddma.nl/socialmaturitytest
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!