Crisis-pr 2.0

Workshopleider Charles Huijskens: ‘Een kenmerk van een echte crisis is dat het ondenkbare gebeurt. Dat kun je niet voorkomen. Maar als je pas na de crisis begint je communicatie serieus te nemen, ben je te laat. Dan wordt de crisis een ramp. Een goed bedrijf kan een stevige crisis prima overleven, als er vóór die tijd al veel is geïnvesteerd in de cultuur van de organisatie, het maken van plannen, het oefenen van crisissituaties en de training van woordvoerders.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Of het internet in moderne woordvoering belangrijker is dan de traditionele media? Ik zou zeggen: ten minste even belangrijk. Maar zonder de oude media (krant, radio en tv) gaat het niet. Aan de andere kant: wie het internet en de sociale media verwaarloost, dweilt met de kraan open.
Eerste stap bij een crisis? Het zoeken naar een antwoord op die ene, cruciale vraag: hoe komen we zo snel mogelijk van een reactief scenario naar een aanvallend speelplan? Hoe komen we weer aan de bal? Hoe krijgen we het initiatief terug en hoe zorgen we ervoor dat we onze eigen agenda weer zelf kunnen bepalen. Dit omslagpunt is altijd voor de media en de buitenwereld het sein dat de crisis onder controle is.’

Charles Huijskens geeft 11.november de sessie 'Crisis-pr 2.0' op het congres . Burning Ice.
Voor meer informatie:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie