Creative Social werd in 2004 in de UK opgericht door een internationale groep creative directors ter inspiratie van creatief talent in de internationale reclamewereld.
Op 5 en 6 november komt Brand Social voor het eerst naar Amsterdam, nadat eerder soortgelijke events werden georganiseerd in Berlijn, Londen, New York, Parijs, San Francisco, Sao Paulo, Shanghai en Tokyo.
Het idee is dat ‘grote dingen kunnen gebeuren wanneer senior marketeers, startups en creatieven in de perfecte omgeving ideeën kunnen uitwisselen’, aldus het organiserende Creative Social.
Absolut, Burberry, The Economist, Vice, Virgin Media, Starbucks, Converse en Sonos behoren tot de deelnemende merken.
Het programma en de sprekers worden niet eerder bekend gemaakt dan een week voordat het evenement begint, omdat geheimzinnigheid deel uitmaakt van de ervaring, want Brand Social zoekt in plaats van de ‘typical industry speakers’ naar inspirerende sprekers die de heersende normen veranderen in hun eigen industrie.
Op 23 september worden meer details bekend gemaakt tijdens een meet-up event bij Club ADCN.
Creative Social werd destijds opgericht door Daniele Fiandaca en Mark Chalmers, die samen vorig jaar het boek ‘Hacker, Maker, Thief; Advertising’s Next Generation’ uitbrachten.
Lees hier de Engelstalige Q&A met Daniele Fiandaca.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!