Premium

COMMENTAAR: Een positief product van de crisis

De crisis heeft iets moois voortgebracht: er is een nieuw soort marketeer in opkomst, een schaap met vijf poten maar liefst.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een allrounder en een ondernemer bovendien. Hij wordt full stack marketeer genoemd. Is jong, eager, analytisch, creatief en de verpersoonlijking van het merk waar hij voor werkt. Hij – of zij natuurlijk - heeft zichzelf niet laten kisten door de crisis, leerde zichzelf nieuwe (online) technieken aan en ging keihard aan de slag als freelancer of sloot zich aan bij een startup.

Keren met deze nieuwe generatie de  visie, het ondernemerschap en de creativiteit terug in het marketingvak? Komen bij ondernemingen weer mensen aan het roer die de grote lijn bewaken en het ‘grotere denken’ er in weten te houden? 

In een reactie op de verhalen van de vijf full stack marketeers in het omslagverhaal van de meest recente Adformatie (verzucht Jan Rijkenberg dat de huidige marketeers voor 80 procent risicomijdend, rationeel en carrièregericht zijn. Risicomijdend is de aanstormende generatie marketeers zeker niet. Niet gehinderd door enorme marketingafdelingen die als een olietanker moeilijk de bocht om te krijgen zijn om van koers te veranderen, schuiven ze oude gewoontes en ingeslepen patronen opzij om van elke vernieuwing opnieuw te leren en ermee te experimenteren.

Het zal de creativiteit van het vak op een hoger peil brengen en wie weet doet Nederland in Cannes binnen de kortste keren weer mee op het hoogste niveau.      

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie