Internet is zo dominant geworden dat Clockwork vindt dat het tijd wordt voor een dag zonder e-mail en internet.
Inmiddels is 9 op de 10 Nederlandse bedrijven online, aldus het bureau. (Wat doet die ene dan nog?)
Clockwork zegt: : 'Als geen ander kennen wij het belang van online zijn. Door deze actie willen wij enerzijds dat belang onderstrepen en laten zien hoe cruciaal internet, e-mail, chatten maar ook bij-voorbeeld online shopping zijn in ons (bedrijfs)leven.
'Anderzijds zien we ook te vaak dat bedrijven online communiceren zien als een vervanging van een telefoontje: hoe vaak ontvang je niet onnodig een cc in een e-mail?
'Dat er bijna geen ruimte meer bestaat voor een echte brainstorm en dat een bezoek aan een relatie wordt vervangen door bijvoorbeeld het versturen van een Powerpoint presentatie. Persoonlijk en online contact kunnen be-ter op elkaar worden afgestemd', aldus Jurgen Baart van Clockwork.
Onderzoek van Clockwork onder 50 A-merken wijst uit dat 74 procent van de respondenten zich geen raad weet op een dag zonder internet en e-mail.
Tegelijkertijd is driekwart van de responden-ten ervan overtuigd dat zo'n dag het persoonlijk contact met klanten en collega's ten goede komt.
"Wij roepen heel bedrijvig Nederland dan ook op mee te doen. Een moment van reflectie is nooit weg; één keer per jaar stilstaan bij het feit dat we blijkbaar niet meer zonder de digitale snelweg kunnen en ondervinden wat de consequenties daarvan zijn. Meld je aan, ga klanten opzoeken, pak de telefoon, ga brainstormen, pak een flipover, lunch eens met je klant en kijk hoe anders je de werkdag beleeft", aldus Jurgen Baart van Clockwork.
Bedrijven en particulieren kunnen zich aanmelden op de site.
Ook bij Clockwork zelf zal er op 9 december geen internet en e-mail zijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!