Cannes op laatste dag: 1x goud, 1x zilver en 6x brons voor Nederland

In Film Craft sleepte 72andSunny Amsterdam voor Nederland het tweede goud binnen met Samsung en ‘Everyday is day one’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Film Craft
1x goud en 1x brons voor Nederland.
Goud: 72andSunny Amsterdam - ‘Everyday is day one’ - Samsung, geproduceerd door: Smuggle R London/Exit Films Melbourne
Ogilvy & Mather Amsterdam kreeg brons voor Amnesty International ‘Death Penalty’, geproduceerd door: DPPLR Amsterdam





Film
1x zilver en 4x brons voor Nederland.
In Film werd zilver uitgedeeld aan Wieden+Kennedy Amsterdam voor ‘Imagine’ en klant S7 Airlines, geproduceerd door Smuggle R London. Het bureau won ook nog 2x brons voor Heinekens The City (Traktor Los Angeles) én The Match (Sonny London).
JWT Amsterdam wist voor Elan opnieuw te scoren met ‘Taste the translation’, productie: DPPLR Amsterdam. Dat won brons.
72&Sunny Amsterdam won ook brons voor Samsung en ‘Everyday is day one’, geproduceerd door: Smuggle R London/Exit Films Melbourne  








Branded Content en Entertainment
1x brons voor Nederland
In Branded Content en Entertainment wist Ogilvy & Mather Amsterdam voor ‘The Oceans’ voor WWF Nederland een bronzen Leeuw te winnen. In deze categorie werd overigens geen Grand Prix uitgedeeld.



Grand Prix Film Craft
De bekende film Monty’s Christmas van John Lewis kreeg een Grand Prix in Film Craft. Het bureau is Adam&Eve DDB in Londen.



Grand Prix Film
F\/Nazeca Saatchi & Saatchi São Paulo (Brazilië) kreeg een Grand Prix voor Leica Gallery’s ‘100’. Er was nóg een Grand Prix. Die ging naar The Martin Agency (USA) voor de campagne van verzekeraar Geico: ‘Unskippable .Family Long Form’.



Grand Prix Titanium & Integrated
Geen prijzen in deze categorie voor Nederland. Wieden+Kennedy New York kreeg een GP met Re2pect voor Jordan.



Er was ook een Grand Prix For Good. Die ging dit jaar naar The Ice Bucket Challenge. The ALS Association had deze campagne zelf ingestuurd.

- Cavill, DiCaprio, Eminem, Daniel Radcliffe, Josh Hutcherson

Alle 23 Grand Prix winnaars op rij vind je .

Special awards

Tijdens de laatste prijsuitreiking van de week kreeg , oprichter, chairman en ceo van R/GA benoemd tot , als erkenning van zijn grote bijdrage aan de creativiteit in reclame en communicatie. 

Voormalig president van de Verenigde Staten Al Gore kreeg de voor zijn werk om milieu-issues onder de aandacht van de wereld te brengen.

De award ging naar Heineken en werd opgehaald door chief commercial officer Jan Derck van Karnebeek.

 werd R/GA New York. Grey NY eindigde als tweede voor deze award, Ogilvy Brasil, Sao Paulo werd derde.

 werd Droga5. Tweede werd Wieden+Kennedy, Portland, en derde Wieden+Kennedy, London.

De ;Or, voor de meest bekroonde productiemaatschappij, is gewonnen door Smuggler USA. Blink UK werd tweede en Somesuch UK derde.

 is Ogilvy & Mather, met BBDO Worldwide op de tweede en Grey op de derde plaats.

Ook bekroond werd de , die ging naar WPP. Omnicom eindigde op de tweede en Publicis op de derde plaats. 

Festival statistieken

Volgens de festivalorganisatie is Cannes Lions dit jaar bezocht door meer dan 13.500 deelnemers. Er waren meer dan 37.500 inzendingen, meer dan 500 sprekers.

Voor een totaaloverzicht van de Cannes-verslaggeving op Adformatie, zie ons .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie