In de film (hieronder te zien) laat Pink Ribbon zien dat de gevolgen van borstkanker niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal vaak verregaand zijn. Vandaar: 'Borstkanker zaait zich uit naar je leven.' Volgens Pink Ribbon is onderzoek naar uitgezaaide borstkanker onderbelicht, terwijl het wel hard nodig is. Pink Ribbon: 'Dagelijks overlijden er 9 mensen aan de gevolgen van borstkanker. Daarom vraagt Pink Ribbon het grote publiek te helpen bij het financieren van een onderzoek met als doel de behandeling en prognose van patiënten met uitgezaaide borstkanker te verbeteren.'
Nieuwe methode van doneren
The Oddshop bedacht de campagne ‘borstkanker zaait zich uit naar je leven’. Het bureau ontwierp een mechanisme waarmee mensen tijd voor dit onderzoek kunnen doneren. Iedere minuut heeft een waarde. Men kan de wijzer van een klok verschuiven en daarmee het aantal minuten bepalen dat men wil doneren.
Confronterend bloot
Om de boodschap te verspreiden delen Anita, Wilma, Natascha en René hun persoonlijke verhaal met het publiek door zich letterlijk en figuurlijk bloot te geven aan de camera. Ze laten zien wat de ingrijpende gevolgen van borstkanker zijn. Borstkanker zaaide zich uit naar hun leven.
Media
De campagne wordt verspreid via de websites van Pink Ribbon (www.pinkribbon.nl) en social media.
Credits
Merk/klant: Stichting Pink Ribbon
Medium: Film
Branche: Medisch
Bureau: The Oddshop
Account: Oscar Hamming, Josefien Homan
Concept: Robert van der Lans, Niels de Wit, Joost van der Schoot, Marten Meijboom
Design: Dino Kho
Klant: Rianne Romijn, Neeltje Meijs
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!