Vodafone besteedde ruim 15% dan dezelfde periode vorig jaar. Het totaalbedrag komt uit op €10,3 miljoen. Dit blijkt de Market Update Telecommunicatie van Nielsen.
Met -35% was de daling van de bruto mediabestedingen (€ 7,5 miljoen) van KPN nog groter. Grote stijgers waren Ziggo en UPC, die in 2014 allebei ongeveer twee keer zoveel besteedden als in dezelfde periode vorig jaar. Opvallend is dat beide partijen hun mediabudgetten sterk verhoogd hebben, terwijl eerder dit jaar bekend werd dat UPC-moeder Liberty Global concurrent Ziggo overneemt.
Totale bruto mediabestedingen telecommerken dalen
De bruto mediabestedingen van telecommerken zijn in januari en februari gedaald met bijna 7%. De mediabestedingen aan multiplaydiensten (bellen + internet + televisie) daalden met 1,6%. Multiplaydiensten hebben een aandeel van tweederde in de totale bruto mediabestedingen aan telecommunicatie.
De bruto mediabestedingen aan telecommunicatie kwamen in de eerste twee maanden uit op €45,5 miljoen. De bestedingen aan multiplaydiensten daalden tot iets minder dan €31 miljoen. De bruto mediabestedingen van kabel-exploitanten en vooral internetproviders namen sterk toe.
Radiobestedingen in de plus, dagbladen in de min
De bruto mediabestedingen van telecommers aan televisie daalden in de eerste twee maanden van 2014 met 9%. Het aandeel van het grootste mediumtype kwam daarmee uit op bijna 38%. Hoewel dagbladen met een aandeel van bijna 22% nog het tweede mediumtype is voor telecommunicatie, daalden de bestedingen met bijna 30% fors. Radio werd juist meer ingezet in 2014, de bestedingen stegen met ruim 75% tot € 8,6 miljoen. Het aandeel groeide daarmee van 10% in 2013 tot 19% in de eerste twee maanden van 2014.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!