Detail: Bruce Lee dronk namelijk niet na een slechte ervaringen met alcohol.
Haakje is dat het dit jaar veertig jaar geleden is dat de Kungfu-ster/acteur op 32-jarige leeftijd stierf.
Negen maanden werk
Er is, zo is in de South China Morning Post te lezen, zo'n negen maanden aan de commercial gewerkt.
Een Bruce Lee look-alike werd gebruikt, in combinatie met een digitale recreatie van Lee's gezichtsuitdrukkingen. Er komen diverse quotes van Lee voorbij.
Het karakter van Lee is gebruikt omdat Daigeo, merkeigenaar van Johnnie Walker, een 'game changer' nodig had om zijn Blue Label-variant in de Oosterse markt neer te zetten. Blue Label is een blend en 'blends both new and old whisky.'
De 90-seconden commercial verbindt Lee's '#039;-filosofie">be water'-filosofie met de slogan van Johnnie Walker 'Keep Walking'.
Het is de bedoeling dat de commercial ook in andere landen wordt uitgezonden.
Eerbetoon?
Veel Chinezen vinden de commercial een mooi eerbetoon aan de overleden vechter/acteur, anderen noemen het een uiting van slechte smaak. 'Geen eerbetoon, maar gewoon een commercial.'
Kritiekpunt is dat Lee postuum wordt gebruikt om een levensstijl te promoten waar hij in zijn leven nooit achterstond.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!