Biermerk Brand start een videoserie op YouTube waarin drie influencers het tegen elkaar opnemen om het beste bier te brouwen. Wielrenner Tom Dumoulin, kok Perry de Man en actrice Barbara Sloesen gaan hun eigen bier creëren en strijden zo om de titel 'Brand Brouwmeester'.
Data-onderzoek
Brand brengt de avonturen van de drie influencers in beeld via vier lange (lees: acht minuten durende) video's en zestien korte video's, die te zien zijn op YouTube. De infotainmentserie moet de bekendheid van Brand's brouwerij en ontwikkelde speciaalbieren vergroten, met name onder jongere bierliefhebbers (25 tot 35 jaar) uit de zuidelijke provincies. Vandaar dat de drie influencers ook een link hebben met het zuiden, stelt Brand - dat zelf ook in Limburg zit.
Om tot de YouTube-serie te komen heeft team5pm onderzocht waar consumenten behoefte aan hebben op het gebied van bier. Dat blijken de details van de brouwprocessen en bier- en eetcombinaties te zijn, stelt het bureau. In samenwerking met Storyboard is daarom een format ontwikkeld dat inzoomt op het brouwen van bier en het combineren van bieren met gerechten. 'De uitdaging was om dit verhaal niet alleen authentiek, maar ook effectief, over te brengen aan de kijker', zegt Erik Mus als commercial lead van team5pm. Dentsu is verantwoordelijk voor de distributiestrategie.
Bij de start staan twee van de vier langere YouTube-afleveringen live. Bekijk ze hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!