Productiebureau The BoardRoom heeft vanaf vandaag een eigen team van Snapchat Directors. Snapchat-influencers Quinty Misiedjan, Lize Korpershoek, Marten Mantel en Jard Struik gaan aan de slag met branded content. Volgens CEO Jacques Vereecken was er behoefte aan zo’n team van specialisten.
Vragen
‘We krijgen vaak vragen van klanten over Snapchat’, vertelt hij. ‘Bedrijven willen weten of ze iets moeten doen met het medium en zo ja, hoe. Snapchat is echt een vak apart, een Snapchatvideo is niet hetzelfde als een Youtube-filmpje. Het medium heeft eigen regels en een eigen doelgroep. Om een goede Snapchatvideo te maken, heb je dus experts nodig.’
Kwart miljoen volgers
Volgens de CEO bestaat uit team uit videomakers die echt alles van Snapchat weten. ‘We zijn op zoek gegaan naar Snapchat-influencers’, vertelt hij. ‘Het zijn mensen die dagelijks bezig zijn met de app en daarmee veel bereik hebben. De directors beschikken samen over een kwart miljoen volgers.’
In totaal heeft Snapchat meer dan 150 miljoen dagelijkse gebruikers waarvan ruim 1 miljoen Nederlanders. Ruim vijftig procent van de Nederlandse jongeren in de leeftijdscategorie 15 t/m 19 jaar is actief op Snapchat.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!