De blinde Amerikaanse fotograaf Pete Eckert mocht het nieuwe Volkswagen-model fotograferen voor de internationale campagne van het automerk. Eckert verloor als volwassene zijn gezichtsvermogen als gevolg van een ziekte. Zijn werk is veelvuldig gepubliceerd en onderscheiden met tal van awards.
Auto aanraken
‘We hebben ontdekt dat Pete een geweldig karakter heeft en we willen hem bedanken voor de bijzondere samenwerking’, aldus Xavier Chardon, hoofd marketing bij Volkswagen. Als voorbereiding op de shoot verzamelde Eckert informatie over de kenmerken van het nieuwe model.
Op de set gebruikte hij zijn overige zintuigen om zo een goed beeld van het model te krijgen. Zo raakte hij de auto aan en klopte hij op het voertuig om erachter te komen hoe de Arteon eruit ziet.
Met wat hulp van een assistent werden de foto’s gemaakt. Eckert schoot deze met een analoge camera in een donkere ruimte, met lange sluitertijden.
Campagne
Bij de online campagne ligt de nadruk op de video van 2,5 minuut, waarin te zien is hoe de foto’s zijn gemaakt met aanvullende beelden uit een interview met de fotograaf. Op social media worden teaservideo’s en foto’s gepubliceerd.
Het bureau Grabarz & Partner is verantwoordelijk voor de campagne.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!