De Messenger-apps van WhatsApp en Facebook hebben een vaste plek in de top 10 van grootste merken. Zij maken onderdeel uit van de categorie ‘sms-en/chatten’, die in 2016 blijft groeien: van 67 procent gemiddeld maandbereik in het eerste kwartaal naar 77 procent in het tweede kwartaal.
De groei is vooral afkomstig van de leeftijdsgroep 35 jaar en ouder. Onder 13-34 jarigen was het gebruik al massaal: slechts 10 procent maakt in de maand geen gebruik van deze communicatiemerken.
In de leeftijdscategorie 35-49 jaar stijgt het maandbereik naar 87 procent en onder 50-plussers stijgt het bereik het sterkst, zodat in deze leeftijdsgroep intussen bijna tweederde iedere maand bereikt wordt.
Snapchat
Naast WhatsApp en Facebook Messenger hoort Snapchat bij de grootste merken – vooral door jongeren veel gebruikt. WhatsApp is ook bij 35-49 jarigen favoriet, terwijl 50-plussers de voorkeur geven aan Facebook Messenger.
Alle bereiksranglijsten staan hier
Bron: GfK DAM