Premium

Ben & Jerry’s deelt ijsjes uit in de hoop dat Londenaren gaan stemmen

Het ijsmerk richt nu zijn pijlen op de burgemeestersverkiezing in mei.

De Give a Fudge-actie is onderdeel van campagne ;t get Frozen Out van het ijsmerk die bedoeld is om Londenaren te stimuleren om zich als kiezer registeren (en te gaan stemmen) voor de verkiezingen voor een nieuwe burgemeester in mei. 

Het blijkt namelijk dat één op de vijf mensen in Londen niet goed geregistreerd zijn en dus niet kunnen gaan stemmen.

Democratische proces

Het Unilever-ijsmerk meent dat mede hierdoor het democratische proces aan te veel jongeren voorbij gaat.

Ben & Jerry’s werkt hierbij samen met Hope Not Hate, een non-profitorganisatie.

De actie loopt in maart en april. In die periode zal Ben & Jerry&;s met een rondgang langs onder andere colleges gratis Give a Fudge-ijsjes uitdelen.

Geen pushmarketing

De Europese baas van Ben & Jerry’s, Jochanan Senf, zei tegen dat dé manier voor het merk om de boodschap over te brengen, organisch is, en niet via pushmarketing.

&;Je moet het op een ontzettende authentieke manier doen. You have to walk the talk. Niet alleen wat betreft zaken die jou wat opleveren, maar ook als het gaat om wat je nog kunt verbeteren. Doe je dat niet, dan zien je fans en consumenten dat gelijk.&;

In de Verenigde Staten zette de oprichters van Ben & Jerry’s (niet het ijsmerk zelf) zich onlangs in voor de

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie