De Give a Fudge-actie is onderdeel van campagne Don't get Frozen Out van het ijsmerk die bedoeld is om Londenaren te stimuleren om zich als kiezer registeren (en te gaan stemmen) voor de verkiezingen voor een nieuwe burgemeester in mei.
Het blijkt namelijk dat één op de vijf mensen in Londen niet goed geregistreerd zijn en dus niet kunnen gaan stemmen.
Democratische proces
Het Unilever-ijsmerk meent dat mede hierdoor het democratische proces aan te veel jongeren voorbij gaat.
Ben & Jerry’s werkt hierbij samen met Hope Not Hate, een non-profitorganisatie.
De actie loopt in maart en april. In die periode zal Ben & Jerry's met een rondgang langs onder andere colleges gratis Give a Fudge-ijsjes uitdelen.
Geen pushmarketing
De Europese baas van Ben & Jerry’s, Jochanan Senf, zei tegen Marketing Week dat dé manier voor het merk om de boodschap over te brengen, organisch is, en niet via pushmarketing.
'Je moet het op een ontzettende authentieke manier doen. You have to walk the talk. Niet alleen wat betreft zaken die jou wat opleveren, maar ook als het gaat om wat je nog kunt verbeteren. Doe je dat niet, dan zien je fans en consumenten dat gelijk.'
In de Verenigde Staten zette de oprichters van Ben & Jerry’s (niet het ijsmerk zelf) zich onlangs in voor de campagne van Bernie Sanders.