Overslaan en naar de inhoud gaan

Audi spreekt zich uit tegen stereotype speelgoed

Bureau Proximity Barcelona maakt autoreclame met speelgoed in de hoofdrol
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Net als speelgoed zou autorijden niet beïnvloed moeten zijn door stereotypering. Dat is de boodschap die Audi wil overbrengen met deze Spaanse commercial.

related partner content for mobile comes here

In de reclame ontsnapt een pop uit het roze schap met meisjesspeelgoed om een nieuwe auto uit te zoeken op de jongensafdeling. In het schap met vrachtauto’s en politiewagens kiest ze een blauwe Audi. Daarmee racet ze ’s nachts door de speelgoedwinkel.

’s Ochtends pakt een jongetje de auto met de pop erin op. Zijn moeder zet de pop terug en vindt het logisch dat ze alleen de auto kopen. Maar de jongen vindt dat de pop er gewoon bij hoort.

Audi Spanje heeft speciaal voor deze campagne een speelgoedset van de auto met de pop gemaakt. In een persverklaring staat: ‘Deze twee speeltjes worden meestal gescheiden door seksestereotypering, maar deze kerst brengen we ze samen. Hiermee willen we laten zien dat spelen, net als autorijden, sekseneutraal is.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in