Audi spreekt zich uit tegen stereotype speelgoed
Net als speelgoed zou autorijden niet beïnvloed moeten zijn door stereotypering. Dat is de boodschap die Audi wil overbrengen met deze Spaanse commercial.
Audi: The Doll that Chose to Drive
In de reclame ontsnapt een pop uit het roze schap met meisjesspeelgoed om een nieuwe auto uit te zoeken op de jongensafdeling. In het schap met vrachtauto’s en politiewagens kiest ze een blauwe Audi. Daarmee racet ze ’s nachts door de speelgoedwinkel.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta’s Ochtends pakt een jongetje de auto met de pop erin op. Zijn moeder zet de pop terug en vindt het logisch dat ze alleen de auto kopen. Maar de jongen vindt dat de pop er gewoon bij hoort.
Audi Spanje heeft speciaal voor deze campagne een speelgoedset van de auto met de pop gemaakt. In een persverklaring staat: ‘Deze twee speeltjes worden meestal gescheiden door seksestereotypering, maar deze kerst brengen we ze samen. Hiermee willen we laten zien dat spelen, net als autorijden, sekseneutraal is.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid