Overslaan en naar de inhoud gaan

Disney maakt series voor Snapchat en regelt de advertentieinkomsten zelf

De eerste serie is een spin-off van The Bachelor
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De tv-producenten van de The Walt Disney Company ontwikkelen programma’s speciaal voor Snapchat (moederbedrijf: Snap Inc). Dat maken de twee Amerikaanse bedrijven woensdag bekend. Snap sloot al eerder overeenkomsten met mediabedrijven, maar deze deal is anders.

related partner content for mobile comes here

Verantwoordelijkheid voor advertenties

Disney is namelijk volledig de baas over advertentieverkoop en -inkomsten. Snap Inc heeft ook overeenkomsten met Viacom, NBCUniversal en Timer Warner, maar binnen die samenwerkingen blijft Snap deels verantwoordelijk voor de advertenties.

Jongere doelgroep

Disney werkt samen met Snapchat om een jonge te bereiken. Het bedrijf merkt namelijk dat tieners steeds minder tv kijken, maar wel actief zijn op Snapchat.

Disney werkte al eerder samen met Snap Inc. Ze produceerden samen , waarbij Snapchatgebruikers de Oscars rechtstreeks konden volgen. Die ‘uitzending’ werd aangevuld met eigen content (‘Stories’) van gebruikers wereldwijd.

Eerste serie

De eerste Disney-serie op Snapchat wordt vanaf dinsdag 3 januari gepubliceerd. Het is geen tekenfilmserie, maar een spin-off van datingshow The Bachelor. In de Snapchat-serie ‘Watch Party: The Bachelor’ zie je hoe andere mensen (beroemdheden, voormalig deelnemers aan het programma) naar de laatste aflevering van The Bachelor kijken. Het Snapchat-programma wordt een dag na de tv-uitzending gepubliceerd.

Meekijken

Disney schrijft: ‘In de Snapchat-afleveringen zie je fragmenten van de laatste tv-uitzending. Eigenlijk kijk je als Snapchat-publiek samen met de hoofdrolspelers naar de laatste aflevering. Je ziet de hoofdrolspelers samen lachen, eten en reageren op de verhaallijnen uit het nieuwe seizoen van The Bachelor.’

Mogelijkheden voor adverteerders

John Frelinghuysen van Disney-ABC Television Group: ‘Met ”Watch Party: The Bachelor” kunnen we fans van het programma op een heel nieuwe manier bereiken. Daarnaast biedt het Snapchat-programma nieuwe kansen voor adverteerders.’

In totaal heeft de serie 10 afleveringen. Disney zegt de komende maanden meer nieuwe Snapchat-programma’s te publiceren. Daarnaast produceert het mediabedrijf diverse videoadvertenties voor het Snapchat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in